måndag, juni 13, 2005

Utsålt!

Hultsfredsfestivalen är utsåld och slår publikrekord! Den såg man aldrig komma! Vem kunde tro det, det tisslas och tasslas överallt om att festival som fenomen är stendött. 31.100 människor tycker nog annat vill jag lova!

Hej föresten, du som precis kommit hit. Välkommen till min "blogg"! Jag vet egentligen inte vad en blogg är men det skall tydligen vara en sån här. (normalt har jag ju min andra "blogg" musik enligt Jerry, fast den använder jag ju mest till konsertrecensioner för att den är lätt att ha och göra med..) Knepet för att ha en blogg, sa någon, är att man som besökare kan kommentera lite till höger och vänster. Ok då hjälper du mig med det va? Kommentera på!

Nu är det bara dagar kvar till festivalen. Slutsålt som sagt och publikrekord.
Undrar var det kommer att vara mest folk?

Pang! Jag tar och listar de artister som jag tycker skall ha mest folk (du som skall till Hultsfred kan ju ta det som en uppmaning att inte missa de här artisterna):

LAS PALMAS (Sveriges smartaste/roligaste hiphop!)

MY FAVORITE (Vi bugar oss ödmjuk för Starke Adolf som drog igång hypen)

VAPNET (Svensk pop med vågade texter)

KID SID (Fast han är med på listan bara för killen är 16 och redan mästare)

ACID HOUSE KINGS (Ja det låter som The Legends, fast det är ännu snällare)

EL PERRO DEL MAR (Snäll men skum)

EMIL JENSEN (I Skåne kan de ändå musik)

FRIDA HYVÖNEN (Piano är större än livet!)

KAISER CHIEFS (Jaja de låter som Franz Ferdinand, men de är ju bra!)

M.I.A (Bara för skön, kan inte stå still)

MATTIAS ALKBERG BD (Matti är alltid Matti... Världens äldste 15-åring) 

MY DARLING YOU! (Enkelt och bra som inte går att värja sig mot)

SHOOT CHARLIE (Väcker tonåringen) 

THE HIDDEN CAMERAS (Vad bjuder Gibb på för dansare den här gången?)

THE TOUGH ALLIANCE (Jag hatar dem och älskar dem! Jag älskar dem och hatar dem!)

Jag kommer förmodligen att ändra mig redan imorgon...

(Jag kommer inte att försöka få folk att sluta röka i den här bloggen, det är ju ändå snart festival!)

Tack för nu
Jerry Boman

1 Comments:

At torsdag, februari 22, 2007 9:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag har aldrig orkat läsa en enda blogg förut, men dina "texter2, om man nu kan benämna dom som det fångar mitt intresse. Du skriver fyndigt och bra, dessutom fick jag en massa bra musiktips, dags för emil jensen :D

 

Skicka en kommentar

<< Home