tisdag, juni 14, 2005

In med Hemstad och ut med Alkberg

Väskan packad. Blandbandet inspelat....nja jag är ju så otroligt IT så det blir en mp3spelare full med bandade låtar istället. Men svårigheten att välja ut låtarna finns ju kvar. Skall man köra på den komiska linjen eller den uppfostrande?
Jag har kört på uppfostrande.
Jag får en kick av när folk frågar vad det är som spelas och jag kan säga att det är från en cd-r som artisten inte själv vet om är inspelad.
"-Jag har nämligen spelat in den i smyg genom ventilationstrumman som leder till dennes lägenhet. Och nej det är inte kasst ljud det är lofi...Bert!"
Att få säga att det som vi lyssnar på är det bästa som man kan höra innan man dör är en bra uppfostran. Folk måste tuktas.

Hörde att Happaranda har det varmast i Sverige just nu.
Har de en festival? Happarandafestivalen? Någonslags gatufest måste de väl ha iallafall. Annars kan någon flytta dit och starta en. Det är ju så herrans varmt där just nu....

09.00 hämtar den röda limousinen mig... Har jag glömt något?

Jerry Boman

1 Comments:

At onsdag, juni 15, 2005 1:54:00 fm, Anonymous Anonym said...

Festivalvaggvisa för Jerry:
Vyssan lull,
stoppa Mp3spelaren full,
det kommer en röd bil till dig imorron
Vyssan lull
Partytält som blåst omkull
och bara journalister i din husvagn
Den ene gillar vin
Den andre tamburin
Den tredje gillar hårdrock och är teknikansvarig. (rimmen höll inte riktigt hela vägen, sorry...)

 

Skicka en kommentar

<< Home