fredag, juni 17, 2005

Två tjejer och två killar.

Dag blev natt och klockan 23 började det.
Las Palmas !
Helt fullt framför scen när vi springer in i folkhopen några minuter sent. Simon har redan eldat upp massorna med sin lekfulla, hoppa, spritta och dansa rap. Han och Kalle gör det så lätt. Det kunde blivigt Markoolio av hela prylen men de här killarna är för smarta för det.
Att de inte har något skivkontrakt tar jag nästan som ett hån. Sajna Las Pamas nu! De kan omöjligt gå fel!
Texterna beskriver en hel generation som försöker leva på ”sos” och säljer lite knark vid sidan av. Ingen panik nu, det är bara på skoj.
När konserten efter diverse inhopp från bla Slagsmålsklubben blir det till att köpa deras skiva. Tyvärr vill alla andra det också. Kö och trängsel med en del sura miner. Men allt löser sig och vi får skivan.
Springer i rask takt över till M.I.A och knockas igen. Den här gången av två flickor som gör den mest dansanta…dansmusiken just nu. Det är indien i en lagerlokal i Docklands. Snyggt och hårt. Jag brukar få banning när jag skriver att musik är sexig, men M.I.As musik är toksexig. Så är även Las Palmas musik, så det handlar inte om kön.
En strålande kväll med två gig i olika genres men som båda är bland det bästa jag sett.

Ni skulle vara här på kvällarna, solen går aldrig ner. Helt sanslöst! Norrland mitt i Småland, vackert och magiskt!

Nu skall jag snart snacka med Timo och ”My Darling You!”, resultatet ser ni såklart i Tv4 Göteborg i kväll. 18.05 håller ni er inomhus…
Nu regnar det här, fast mest i störtskurar. Stackars de i tält…Hahahaha (skadeglädjeskratt)
Och nu gled Brett Anderson förbi här...

Jag säger det igen: Sajna Las Palmas NU!

Med lera på skon
Jerry Boman