fredag, juni 17, 2005

Inre sol och yttre regn.

Förlåt, förlåt, förlåt. Det var ju inte meningen att mina ord var lag. Jag kan ändra mig. Och det gör jag nu. Timo Räisänen är en av Sveriges bästa liveartister just nu. Hans band är ett av Sveriges bästa liveband just nu.
När jag såg Timo senast var han sjuk och febrig på Pustervik. Resultatet den gången var kanske inte det bästa… Men nu jäklar! Timo är som en elastisk glasbit. Ett kontrollerat gummiband. Spattig och taggad. Han bjuder på sig själv och får kärlek tillbaka. Mannen är kärleken i en liten kille. Bandet är med honom och Hans Olsson gör storverk med klaviaturerna. Det blir en del synt ibland, men det gör bara de genialiska poplåtarna bättre. Det kan ha varit en av de bästa konserterna jag varit på! Så jädra massa sköna vibbar och härliga överraskningar. Hela Teaterladan är en enda soldränkt smällkaramell.
Så förlåt för mina hårda ord förra gången Timo, jag visste ju att det här skulle hända.
Patrik bakom trummorna hälsar att det var en fantastisk spelning även på scen…springer jag på Timo skall ha fan få en kram!

Nästa band på tur blev The Magic Numbers. Motljuspop med genomslag av vilda western. Mer sol in i Teaterladan! Befriande skönt att veta att det inte bara är människor som liknar Converse skosnören som kan göra pop. Mjuk, varmt och alldeles underbart. Som att sommna stående.

Nu har det börjat regna, och landets störste anti-rök-bloggare Fredrik V röker som vanligt igen. Jag vet inte om han skriver att han har slutat, han skulle ju göra det till den första juni. Nu vet ni, han klarade det inte.
Men den här bloggen vågar i alla fall stå för feströkandet.

Med vatten i skon
Jerry Boman